Apie automobilio ratlankius gražiai kalba ir jų privalumus vardina gamintojai ir pardavėjai tačiau mes nusprendėme pasidomėjome kaip yra iš tikrųjų. Atlikome apklausą kurioje dalyvavo net 260 automobilių sporto ir tiuningo entuziastų iš visos Lietuvos ir žinoma daugiausia iš Vilniaus.

Visų pirma, visi lyg vieno tvirtina kad pakeitus automobilio ratlankius ir padangas į didesnius ir platesnius iš karto nukenčia vairavimo kokybė. Ant platesnio ratlankio reikia montuoti žemesnio profilio padangas todėl važiavimas iš karto tampa kietesnis ir mažiau komfortiškas. Net ir geriausios vasarinės padangos negelbėja automobilis rieda provėžomis nestabiliai, ypač po lietaus. Nestabilu ir pavojinga persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą. Kiekvienas papildomas padangos centimetras į plotį padidins ir degalų sąnaudas, šimtui kilometrų tai gali sudaryti iki vieno litro – didesniems ratams sukti reikalinga didesnė variklio galia. Dar vienas trūkumas su kuriuo galite susidurti tik sumontavę naujus ratlankius – padangų kraštų trynimasis į ratų arkas ar kitas plastikines apsaugines detales. Dėl grožio gali tekti nupjauti arba sumažinti kai kuriuose elementus. Plačius ratlankius tikėtina labai greitai sugadinsite parkuodami. Subraižytus į šaligatvio bortelių ratlankius geriausiu atveju teks poliruoti, kur kas blogiau jei pažeidimai bus gilesni ir teks smėliuoti ir perdažyti visą ratlankį.

Platūs ratlankiai ilguoju laikotarpiu gali sugadinti važiuoklės geometriją, atskiros dalys dėvisi greičiau nes joms tenka didesnis krūvis nei buvo apskaičiuotas gamintojo. Automobilio vairą sukinėti tampa sunkiau, sumažėja kelio pojūtis ir vairavimo malonumas. Nors platesni ratai turi daugiau sukibimo su kelio danga ir stabdo geriau tačiau nereikia pamiršti kad stabdžių kaladėlės dėvisi greičiau. Vienas dalykas kuriuo galite pagerinti automobilio būklę jei vis dėl to renkatės plačius ratlankius, ieškokite tokio modelio kurie sveria mažiau.